Infographics en video: iets voor communicatieadviseurs?

Infographic Industrial water reuseHuh, een infographic maken? Je bent bij Van der Hilst of de SRM met vlag en wimpel geslaagd als communicatieadviseur en hebt nu 10 jaar ervaring. Je maakt communicatieplannen, strategieën, webteksten, persberichten … en je bent er goed in. Alleen, je merkt dat mensen slecht lezen of helemaal niet. En laten we wel wezen … zelf lees je ook niet alles wat ‘moet’. Met een animatie of infographic had je ze beter bereikt. Tijd om te veranderen dus.

Kom je na je werk thuis, zitten je kinderen te gieren achter Facebook of Dubsmash. Het ene na het andere filmpje spat van het scherm. Zelf ging je vroeger naar de bieb of keek je tv. Maar … zoals Bob Dylan zong:

The times they are a-changin’


De grote verandering is natuurlijk internet en dat iedereen nu voortdurend zit vastgeplakt aan een beeldscherm. Let wel: BEELD-scherm. Eigenlijk is het zo logisch als wat: kom dan met beeld in plaats van tekst.

Communicatiemanager: gebruik de kracht van beeld

Doelgroepen zijn druk. Als het onderwerp niet direct iets te maken heeft met de eigen taak van dat moment dan willen ze het misschien wel weten wat je te zeggen hebt, maar: “vertel het maar even of laat het zien, dan kan ik dóórrrr”. Je herkent het vast. Maar waarom doen wij communicatieadviseurs dan nog zoveel in tekst?

Natuurlijk snap je dat. Je bent niet gewend om in beelden te communiceren. Je bent er niet in opgeleid. En jazeker … er zijn ook andere redenen. “Veel te duur”. “Niemand kan dat bij ons”. “Daar krijg ik mijn baas niet in mee”. “Er is geen budget voor”.

Maar toch … knaagt het nou niet? Die doelgroepen kijken liever en horen liever je boodschap. En jij wilt ze beter en sneller bereiken … Als je kijkt naar de baten – beter en sneller bereik – dan is de kosten/baten- verhouding van bijvoorbeeld een goede infographic veel beter. Ik weet niet hoe jij het ervaart, maar ik heb het gevoel dat wat aanvullende opleiding in communiceren in beelden, met name infographics en animaties, zo gek nog niet is. Want daar zit sinds je opleiding bij Van der Hilst en de SRM een gapend gat. En naarmate de technologie voortschrijdt wordt dat steeds groter.

Wat te doen?

(Inmiddels kost bijwonen van deze introductie € 25 ex btw pp)


Contact opnemen OF Aanmelden voor cursus



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Blogs
Maak nu een afspraak:     Contact