Linsen communicatie

Emoties oproepen met slimme beelden

Hilarische TEDtalk van Christoph Niemann

Hilarisch betoogt Christoph Niemann in deze video: met slimme beelden kun je emoties oproepen die zo sterk zijn dat de boodschap blijft hangen.

En hoe je daarmee over taalgrenzen heen komt.

Als je die emoties met tekst net zo krachtig zou willen overbrengen zou je veel meer woorden nodig hebben.

Nu gebeurt dat met een paar tekeningen. Heel goed bruikbaar in infographics.

Wil jij ook infographics gaan inzetten?

Kom dan naar de introductieworkshop Infographics voor beginners.

Geniet van de video.

Ben je het ermee eens of niet? Laat het hieronder weten.

Andere blogs:

Maar wat was dàt ook alweer?
Hoe je als expert gemakkelijk de plank mis slaat als je met leken communiceert over je vak.

Slappe cactus
De kunst is te weten wanneer je welke infographic hoe moet toepassen. Wie is je doelgroep? In welke omstandigheden wil je die bereiken? En welke call to action zet de mensen aan tot het gewenste gedrag?

Praatplaat, illustratie of ‘stand alone’-infographic?
De situatie waarin je een infographic inzet maakt veel uit voor de productie van de infographic.

5 redenen om infographics te gebruiken
Een paar belangrijke redenen. Maar lang niet alle!

Vormgever of infographic maker? Wat is het verschil?
Een vormgever kijkt niet met dezelfde ogen naar een infographic als een infographic-designer



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Maak nu een afspraak:     Contact