Linsen communicatie

Gea Buijs

Gea Buijs

Communicatiemanager, Lotus Communicatie.

“Wat maakt een infographic sterk of zwak? Wat zijn de bouwstenen? En hoe brief je een vormgever? Dit is een zeer waardevol intro voor communicatiemanagers, die vaak vanuit ‘tekst’




Marian Latour

Marian Latour

Illustratiestudio MacLatour, Hilversum.

“Zeer uitgebreide en heldere uiteenzetting over proces, doel en functie van een infographic. Dit is een heel inspirerend verhaal!”




John Tyler

John Tyler

Press officer & communication advisor, Pax for peace, Utrecht.

“I learned a lot from Lex Linsen’s infographic training about the process and application of combining images with text and numbers. It was well done and I liked all the practical aspects.”




Frank de Man

Frank de Man

Vormgever, Waddinxveen

“Inspirerend. Ik heb kritisch leren kijken naar belangrijke beslissingen tijdens het creatief proces.”




Mischa Gijselhart

Mischa Gijselhart

Content manager, Gemeente Apeldoorn.

“Prikkelende cursus, lekker concreet en meteen bruikbaar. Dat smaakt naar meer!.”




Marie-Claire Quittelier

Marie-Claire Quittelier

Eigenaar Foodfood

“Na deze workshop versta ik waarom ik bepaalde infographics “niets zeggend” vond; hoe de inhoud het format bepaalt; versta ik beter wat een briefing moet inhouden. Nogmaals dank!”




Marc de Lyon

Marc de Lyon

Projectmanager Open Universiteit

“Deze workshop heeft mij een zeer goed inzicht gegeven in de principes van infographics. Weet nu veel meer hoe het toe te passen.”




Brigitte Boits

Brigitte Boits

Brigitte Boits Grafisch Ontwerp

“Lex brengt zijn verhaal over infographics op een hele entertaining manier. Met onderkoelde humor en tegelijkertijd heel informatief. Ik geloof dat infographics steeds belangrijker zullen worden, gezien het grote aantal beelddenkers.”




Margreet Arendsen

Margreet Arendsen

Projectleider digitale dienstverlening en communicatie bij SWZ Woningcorporatie

“Lex heeft me in zijn workshop doen beseffen hoe kort en krachtig infographics een lange ingewikkelde boodschap kunnen samenvatten. Wat wil je nog meer als communicatie-professional!




Geert van Lonkhuyzen

Geert van Lonkhuyzen

Directeur College voor Toetsen en Examens

“De opzet van het verhaal, doelgericht en systematisch, en de bevlogen presentatie van Lex zorgden voor een product dat naar meer smaakt. In mijn eigen organisatie ga ik op zoek naar situaties waarbij deze beeldtaal ons helpt onze missie nog beter uit te voeren.”




Blogs
  • Hilarisch: Hoe je met beeldtaal over grenzen gaat - video (12:42)

    Hilarisch toont Christoph Niemann hoe je met slimme beeldtaal over taalgrenzen heen gaat en emoties oproept waar anders veel tekst voor nodig is. Genieten.

    Lees Meer...

  • Visual consultancy: de helft van het effect van een infographic schuilt in het maakproces

    Als wij een infographic van een proces maken dan boeken we de helft van het effect al in het maakproces. Leemtes en fouten worden duidelijk terwijl terwijl we het de infographic maken. Verbeelden dwingt tot precieze afstemming in de organisatie waardoor er een breed gedragen eenheidsbeeld ontstaat.

    Lees Meer...

  • 7 valkuilen als je een infographic maakt

    Je werkt in een grote organisatie en gelooft in visueel communiceren. Nu heb je voor het eerst een infographic laten maken, maar jee, die levert niet op wat je er van had verwacht. Hoe kan dat nou? Wat ging er verkeerd? Ja, het komt veel voor dat mensen bij het maken van een infographic in 1 of meer van de volgende 7 valkuilen donderen.

    Lees Meer...

  • Infographic maken in 12 stappen

    ‘Hoe maak je een infographic?’ vragen mensen mij vaak. Een betere vraag zou zijn: ‘Hoe maak je een effectieve infographic?’, want dat is een groot verschil. Je wilt er tenslotte iets mee bereiken. We hebben de stappen op een rijtje gezet. En er een infographic van gemaakt. Download hem hieronder.

    Lees Meer...

Maak nu een afspraak:     Contact